Hyvän unen meditaatio-verkkokurssi

15 minuuttia illassa riittää.

Onko hankalaa saada unen päästä kiinni? Heräiletkö keskellä yötä?

Jos vastasit jompaan kumpaan kysymykseen edes osittain KYLLÄ, niin unimeditaatio-verkkokurssi on Sinua varten. Kurssi koostuu 15 minuutin mittaisista videoavusteisista unimeditaatio-harjoituksista, jotka on tarkoitettu uniongelmista kärsiville.

Nukahtamisen ja unessa pysymisen edellytys on kyky rauhoittaa mieltä ja kehoa. Tämän verkkokurssin avulla se onnistuu 15 minuutissa.

Nukahtamisen ja unen laadun kannalta on oleellista se, mitä teet juuri ennen nukkumaan menoa.
Tämä verkkokurssi auttaa Sinua tekemään oikeita asioita tuona ratkaisevana ajankohtana. Unimeditaatioiden avulla luot tuiki-tärkeät olosuhteet helpommalle nukahtamiselle ja yhtäjaksoiselle unelle. Kaupan päällisiksi opit dynaamisia meditointitekniikoita, joiden parissa aika kuluu ihan huomaamatta. Ja todellakin: tämä vie vain vartin illassa!

Jo neljännen kerran starttaava verkkokurssi on saanut mainiota palautetta asiakkailta (palautteita alempana tällä sivulla). Tule Sinäkin mukaan!

Mitä hyötyä verkkokurssista on?

Nukahdat helpommin.

Yksi yleisimmistä syistä uniongelmiin on se, että hermosto on koko ajan valmiustilassa ja yliaktiivinen. Yliaktiivinen hermosto vaikeuttaa nukahtamista merkittävästi. Tämä vaikuttaa esimerkiksi siten, että levoton ja ajatuksia täynnä oleva mieli jatkaa hyörinäänsä pitkälle yöhön. Videoavusteinen unimeditaatio on helppo tapa rauhoittaa ja rentouttaa hermosto nukahtamista varten.

Sinulta ei vaadita juuri mitään.

Videoavusteiset unimeditaatiot sisältävät kaiken ohjauksen mitä tarvitset rauhoittuaksesi nukkumista varten. Istut vain alas, pistät videon pyörimään ja teet ohjeiden mukaan. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta meditaatiosta. Lue: Meditaatioon liittyviä harhakäsityksiä.

Unimeditaatio on helppo sisällyttää iltarutiineihisi.

Unimeditaation voit hyvillä mielin jättää viimeiseksi asiaksi ennen nukkumaan menoa.
Vartin jälkeen mielesi on varmasti valmiimpi nukahtamaan kuin ilman harjoitusta.

Sinun ei tarvitse lähteä mihinkään.

Verkkokurssin ansiosta sinulla on käytössäsi ”henkilökohtainen meditaatio-ohjaaja” siellä missä olet. Säästät aikaa ja vaivaa kun Sinun ei tarvitse matkustaa meditoimaan jonnekin muualle. Tarvitset ainoastaan nettiyhteydellä varustetun kännykän, tietokoneen, iPadin tai muun vastaavan laitteen unimeditaatio-videoiden seuraamiseen.

Keskustelualue kokemusten jakamiseen ja vertaistukeen

Osallistujat voivat keskustella ja jakaa kokemuksiaan muiden kurssilaisten kanssa kurssin sisäisellä keskustelualueella. Myös uniterapeutti Mari Sydänvuori seuraa forumia, mutta ei aktiivisesti ohjaa keskustelua.

Unimeditaatiot myös tallennettavina äänitteinä ja kirjallisina ohjeina

Voit tallentaa kaikki unimeditaatiot mp3-äänitteinä ja pdf-tiedostoina omalle tietokoneellesi tai älylaitteellesi, mikä helpottaa meditoinnin jatkamista myös kurssin jälkeen. Videoita ei voi tallentaa omalle koneelleen.

Palautteita edellisistä ryhmistä

  • "Meditaatiot ovat vaikuttaneet uneeni ja nukahtamiseen erittäin hyvin:) Yöheräily on vähentynyt ja aamulla on nykyään paljon levänneempi olo kuin ennen meditaatioiden aloittamista. Nukahtaminen on ollut aikaisemmin minulla vaikea ongelma ja se aiheutti minulle pelkoa ja ahdistusta, mutta meditaatioiden myötä vaiva on lähes poistunut tai ainakin huomattavasti vähentynyt. Olen tästä sinulle todella kiitollinen, olet auttanut minua tällä kurssilla enemmän kuin ehkä arvaatkaan :)"

  • "Harjoitus tuntui omalta kohdaltani hyvältä. Olin tosi väsynyt molempina iltoina aloin tehdä sitä, mutta harjoituksen jälkeen nukahdin heti ja nukuin kuin tukki koko yön. Tästä on taas hyvä jatkaa!"

  • "Sitä vähän ennakkoon mietin, että mitenköhän jaksan iltaisin meditoida :) Mutta kurssi olikin positiivinen yllätys, hyvin jaksoin! Meditaatiot olivat sen verran mielenkiintoisia. Sivusto ja kaikki ohjeet olivat tarpeeksi selkeät. Myös itse meditaatiovideoiden ohjeet olivat siis ymmärrettäviä. Uskon, että meditointi iltaisin oli hyvä juttu - se rauhoitti ja ehkä paransi untakin. Joten aion yrittää jatkaa edelleen meditointia, tuntuu, että siitä on tullut yksi iltarutiini. En tehnyt meditaatioita kuin iltaisin, vaikka jotain olisi varmaan voinut tehdä muulloinkin."

  • "Kurssissa oli hyvää yleisestikin selkeys ja helppokäyttöisyys, materiaalit oli helppo ladata itselle myöhempää käyttöä varten. Hyvää oli myös kaikki muukin materiaali meditaatiovideoiden lisäksi, joista sai lisää tietoa aiheeseen liittyen. Olisin tosin kaivannut enemmän tietoa itse meditaatioista, mihin liikkeet vaikuttavat ja mistä ne ovat peräisin."

Kurssin aikataulu ja laitteistovaatimukset

Verkkokurssin alkamispäivänä saat sähköpostilla linkin ensimmäiseen 15 minuutin unimeditaatioon. Myös kurssilaisille tarkoitettu keskustelualue avataan tuolloin.

Samaa unimeditaatiota tehdään viitenä iltana peräkkäin. Kuudentena päivänä löydät sähköpostistasi linkin uuteen unimeditaatioon seuraaviksi viideksi illaksi. Meditaatioita tulee yhteensä kuusi noin neljän viikon aikana. Jos jonain iltana et syystä tai toisesta pysty tekemään meditaatiota, niin ei hätää. Jatka meditointia vaikka seuraavana iltana. Unimeditaatioiden mp3-äänitteet ja pdf-ohjeet voit tallentaa omalle tietokoneellesi tai älylaitteellesi, mikä helpottaa meditoinnin jatkamista myös kurssin jälkeen.

Verkkokurssin käymistä varten tarvitset internet-yhteydellä varustetun laitteen kuten kännykkä, iPad, tietokone tmv.

Kurssin aikana tulet saamaan myös muutaman artikkelin liittyen unettomuuteen ja sen lääkkeettömiin hoitomuotoihin.

Hinta ja ilmoittautuminen


Verkkokurssin hinta on 79,-.

Seuraava kurssi suunnitteilla keväälle 2019.